Ahad, 1 Februari 2009

CoretaN KenangaN


Kadang-kadang sesuatu perkara yang kita mahu dalam kehidupan kita sukar untuk kita dapat atau capai..Dan kekadang ape yang pernah kita miliki boleh pergi dan hilang dari kita dengan sekelip mata samaada telah lama kita miliki atau pon ape yang baru kita perolehi.

So pepandai la bawak diri.. Aku pon bukan lah bagus sangat ... Cuma pernah mengalaminya dan merasa betapa pedihnya jika kita hilang sesuatu yang kita paling hargai dan sayangi walaupon ianya hadir hanya seketika.. Walau apapun kehidupan wajib kita teruskan.. Segala kenangan indah walaupon x bermakna pada insan lain.. walaupon ia hanya lakonan.. walaupon ia hanya permainan kita simpan jer dan letak kan di suatu tempat yang paling istimewa di dalam hati kita.. Sebab nya apa yang ada kat dalam hati tak akan ada sesiapa pon yang boleh ubah atau rampas.. Samaada org tuh suka atau benci kita.. Kita simpan dengan baik kenangan itu..

K
ita hanya manusia biasa .... biasanya ia mengambil masa untuk forgive and forget ... mungkin ia hadir sekadar untuk menguji... mungkin takdir yang membuatkan ia hadir bagi melengkapkan kitaran hidup kita... Allah lebih tahu...Allah tidak pernah zalim pada hambaNya...Walau sebesar biji sawi pon Allah x pernah zalim pada hambaNya.. Kita yang selalunya menzalimi diri kita sendiri..
Emak aku selalu pesan kat aku tidak mengapa biarlah orang nak buat ape pada kita.. redha.. Allah lebih tahu.. mudahan2 berubah diorang tuh nanti.. maafkan je la... hehehe itu lah emak aku.. Tapi ade betulnya.. sama2 la fikirkan ...
So kepada yang berkenaan.. Terima kasih atas segalanya...

Tiada ulasan:

Salam keramat salam bersahabat,
Salam bersumpah salam berjawab,
Salam bersaksi salam mengadap..
Assalamualaikom...